Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Socka

Tak jsem si zase koupila jízdenku, tedy přesněji kupón, který mě opravňuje používat mastnou tyč, socku, MHD, městskou, jak je libo.

Už mě nebavilo balit se do bundy, čepice, jégrovek a dalších kalhot a zařadit se k dárcům orgánů, pokud budu do práce jezdit na kole, a letošní ledovka, náledí nebo jak se to odborně nazývá, mě srazí na tvrdý povrch cyklostezky. Mrznoucí déšť mě nemilosrdně bičoval do tváře a vytvářel neprůhlednou krustu na brýlích. Bylo rozhodnuto. Mastná tyč. Tenhle název pro městskou hromadnou jsem pochytila od svých dcer a zdál se mi vhodnější než socka.

Ráno jsem vyrazila s batohem na zádech, pod nohama mi to trochu podkluzovalo, ale dobrý!  Nebylo přímo zima, ale nevlídno ano. A tak jsem hypnotizovala řidiče - pojeď už, vždyť můžu sedět vevnitř! Konečně. Sedám si na své oblíbené dvojsedadlo a zaberu ho sama pro sebe. To tak, aby si ještě někdo sedl vedle mě! Sedl si -  naproti.  Velká sluchátka, mobil, neupravené vousy, na kterých se mu určitě chytají nudle z polévky…  Hudba, kterou si pouštěl do sluchátek, byla tak hlasitá, že přiměla těch několik málo spolucestujících vysílat pohledy směrem k nám. Já to nejsem, chtělo se mi říct.

A pak to přišlo. Protože mladík seděl na tzv. čtyřce, dal si zablácené „ády“ na protější sedadlo.  Co děláš, vole, chtělo se mi říct. Neřekla jsem. Ani bez toho, vole. Dělala jsem, že neslyším. Mrtvý brouk a přitom to ve mně vřelo. Sakra, sedají si tam jiní….Zdá se, že to nevydržím. Když už mě mé svědomí přesvědčilo, že teda jo, vystoupil.

Stála mezi regály přeplněnými zbožím a asi přemýšlela, co bude vařit, tak se mi to asi zdálo. Jela jsem mastnou tyčí z práce.  "Špinavé boty" na sedadle jsem nepotkala. Žena se pomalu šourala k pokladně. „Mami, ta pani nemá v košíku nic a stojí tu frontu.“ „Buď zticha, okřikla špunta matka. Co jiného….  „Tak chcete něco nebo ne?“ Prodavačka v předvánoční agónii asi opravdu neměla trpělivost.  Žena nepřítomně prošla kolem pokladen. V košíku neměla nic. Sledovala jsem ji. Cosi mě k ní přitahovalo, Možná zvědavost, náhlá empatie, nevím. Sedla si na lavičku a zapálila si cigaretu. Jako by nic. Pozorovala jsem ji poočku, stud mi nedal zírat na ni naplno. Najednou se začala svlékat. Bundu, kalhoty, vytahaný svetr. Nevěřícně jsem zírala spolu s ostatními kolemjdoucími. Bylo to jako ze špatného filmu. Nikdo se nepřiblížil, nezeptal, nepomohl. Ani já. Nejradši bych se k sobě otočila zády. Jo, jo, moje ego se bude zase vymlouvat a vymlouvat. Nechci se na tebe dívat, chtěla jsem na sebe zakřičet.

„Babi, pojď domů.“ Neobratnýma chlapeckýma rukama se snažil obléci jí zmuchlané svršky. Nebránila se. Zavěsila se do něho a pomalu odcházeli, ona se neobratně přidržovala jeho paže. Nemohla jsem si nevšimnout vousů, sluchátek a umatlaných adidasek. Byl to ten „můj“, jehož nohy na sedačce ze mě udělaly sraba. Ach jo. To by byl dobrý závěr. Bylo by to krásné, kdyby to tak bylo. Nebylo. Přijela městská, ženu odvezla a já jsem tam zůstala se svým studem a spokojeným egem.

Autor: Jaroslava Urbanová | pátek 14.12.2018 16:50 | karma článku: 15,73 | přečteno: 1047x
  • Další články autora

Jaroslava Urbanová

Pokušení

Stoupající ceny benzínu, ale vlastně všeho, mě tak trochu donutily jezdit častěji MHDéčkem. Je to v podstatě i pohodlnější.

14.1.2024 v 22:26 | Karma: 11,59 | Přečteno: 310x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslava Urbanová

Člověče, nezlob se

Život je hra Člověče, nezlob se. Osud ti přidělí barvu, třeba žlutou. Nasadíš a jedeš. Jedna, dva, tři...... šest. Občas odpočíváš, vyhodí tě. Nakonec můžeš prohrát. Zlobíš se, ale jen chvilku. Jen se nemůžeš vrátit...prohráls.

23.11.2023 v 19:09 | Karma: 6,89 | Přečteno: 131x | Diskuse| Ostatní

Jaroslava Urbanová

Kolo

Ne aby tě napadlo lézt na půdu! Ani tebe ani nikoho jiného, je to nebezpečné, mohly byste se tam propadnout. Táta se zatvářil přísně, tak přísně, že mě to až překvapilo. Stejně jsme tam lezli.

22.11.2023 v 17:00 | Karma: 13,74 | Přečteno: 262x | Diskuse| Ostatní

Jaroslava Urbanová

Výlet do Nových Hradů aneb Quo vadis?

Byly to pohledné ženské, takové hubaté, na mě působily sympaticky. Na nádraží se dohadovaly, kam pojedou. Pak si přisedly do stejného vagónu. Jely do Nových Hradů. Jako já. Jejich hovor se nedal neposlouchat.

22.11.2023 v 15:56 | Karma: 13,97 | Přečteno: 471x | Diskuse| Ostatní

Jaroslava Urbanová

Co je ti do toho

Jednou jsem se zeptala mojí mamky, jak dlouho chodila s taťkou, než se vzali. “Co je ti do toho?“ zazněla odpověď. K tomu se zatvářila tajemně. Já jsem ale věděla, že po třech nedělích známosti....

28.12.2021 v 20:28 | Karma: 34,49 | Přečteno: 1112x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 512x
. Mám ráda dobrý humor, svoje dcery a kámošky, se kterými chodím v přírodě. Věřím, že sport je dobrý pro všechno...

Seznam rubrik